07/05/2023

Go Wheels 2023 haalt €8.250,- op voor het goede doel onder het motto 'Rijden met een reden'. Dit jaar zullen wij Stichting Betuwse Jeugdkampen ondersteunen.

Stichting Betuwse Jeugdkampen

Al bijna 65 jaar gaan de Betuwse Jeugdkampen op pad. Wat begonnen is met een groep jongens die op de fiets een week van huis gingen, is uitgegroeid tot 6 weken jeugdkamp voor zowel jongens als meisjes in de leeftijd van 9 tot 14 jaar dat volledig door vrijwilligers wordt georganiseerd en begeleid.

De kampeerplaats is een aantal keren gewijzigd maar het doel van Betuwse Jeugdkampen is alle jaren gelijk gebleven. Een kamp dat dicht bij de kinderen staat en slechts één wens nastreeft: ervoor zorgen dat zoveel mogelijk kinderen die niet op vakantie gaan of dat vanuit financieel oogpunt van de ouders niet kunnen, voor zo weinig mogelijk geld toch een onvergetelijke en complete vakantieweek aan te bieden.

Opbrengst naar de vervanging van tenten, sport en spelmateriaal

Stichting Betuwse Jeugdkampen is grotendeels afhankelijk van donaties, sponsoren en bijdragen van diaconieën omdat zij de eigen bijdrage per kind zo laag mogelijk wil houden. Elk dubbeltje wordt omgedraaid. Het bestuur heeft te maken met kosten van tenten, sport- en spelmateriaal en tal van andere (overhead)kosten. Toch is het al 64 jaar, ieder jaar gelukt om de Betuwse Jeugdkampen voort te zetten. Sinds al die jaren, staat de teller al op meerdere duizenden kinderen (en ouders en misschien wel grootouders) die kunnen vertellen hoe fijn ze het in die ene vakantieweek hebben gehad.

GO!Wheels is dan ook blij een bijdrage te kunnen leveren aan het vervangen van tenten, sport- en spelmateriaal.

GO!Wheels wordt georganiseerd door vrijwilligers, oorspronkelijk vanuit JCI Lek en Linge, Rotary Club Geldermalsen, Rotary Club Geldermalsen Waalkant en Lions Club Geldermalsen. Met de opbrengst zijn de afgelopen jaren vele goede doelen gesteund.

Ga voor meer informatie, inschrijven of sponsor mogelijkheden voor 2024 naar de Go Wheels site.