De oude school in Asperen is omgebouwd tot opvang voor vluchtelingen uit Oekraïne. Momenteel wonen 38 mensen: gezinnen, stellen en alleen staande dames in het pand. Een mooie ruime locatie, waarin alle voorzienigen zijn gemaakt (keuken met 6 keukenblokken erin, natte ruimte met douches, toiletten, wastafels en wasmachines). Eén grote ruimte maar ook een ruimte per groep (bv 1 gezin, of 3 stellen etc) en diverse ruimtes met zithoek en eettafel met daar aangrenzend slaapkamers. Tijdens de uitreiking van spelmateriaal viel op dat de mensen erg lief zijn en heel, heel dankbaar voor alle zaken die ze daar hebben: het verblijf en inrichting, maar ook dingen als een fiets, en alle hulp die de van vrijwilligers krijgen.

Dankbaarheid is er ook voor de tafeltennistafel, speelgoed en de diverse sportmaterialen welke ze via stichting Welzijn West Betuwe van de Lions hebben ontvangen. Tijdens afgelopen Summer Vibes is geld ingezameld voor de aanschaf van deze materialen. Sport en spel zijn belangrijke elementen voor sociale cohesie en zorgt voor mee kunnen doen in de maatschappij.

De geschonken tafeltennistafel werd direct in gebruik genomen.